21.10.07

Segona Passejada per Vallromanes

Una trentena de persones hem participat en la 2a. Passejada per Vallromanes. Hem sortit de la Plaça de l'Església a quarts de deu del matí per a fer el següent itinerari:

Golf - Font de Can Vilardell- Castell de Sant Miquel - Poblat ibèric - Font de Can Gurri - Dolmen del Collet d'en Gurri - Font de Cera - Paradolmen d'en Boter - Coll de Clau - Vallromanes

Després de veure la font de can Vilardell (situada rere la Torre Tavernera), hem pujat per la urbanització de Can Corbera fins al Turó de la Salve, on es troba el repetidor de televisió. L'últim tram fins al cim del Castell de Sant Miquel (426 m.) hem seguit un corriol molt costerut que ha estat el més dur, però també el més bonic perquè ens oferia una àmplia panòramica de tot el Vallès (des del Montseny fins a Montserrat) i perquè estava ple de cireres d'arboç, vermelles, boníssimes.

A dalt hem visitat les restes del castell i hem pogut gaudir de les magnífiques vistes de Vallromanes

Al fons, podíem contemplar el mar lluent. Ens hem fet fotos dins la Torre de l'Homenatge i hem baixat fins a la zona on es troben les restes de la capella de Sant Miquel.

Hem esmorzat al costat del poblat ibèric el qual es troba amagat per la malesa del bosc.

Hem baixat pel camí ample fins a les vinyes del coll de Corbera. Aleshores hem agafat el camí de can Gurri, passant a la vora d'un pi majestuós i de les ruïnes de Can Barbeta, l'última masia vallromanina. Llavors hem entrat a Can Girona, que pertany al terme municipal de Santa Maria de Martorelles.

Hem visitat la font de Can Gurri i el dolmen del collet d'en Gurri. A la torre de llum hem girat cap a l'esquerra fins que hem arribat a la urbanització d'Alella Parc. El mar ens ha acompanyat a partir d'ara mentre caminàvem pel GR fins a Font de Cera. Hem travessat la carretera i hem seguit pel camí de la carena fins a Coll de Clau. Allí hem vist el paradolmen d'en Boter i hem agafat una drecera de baixada fins a Vallromanes on hem arribat passades les dues.

Patrícia ha dit...

Aqui teniu una excursionista fustrada que dedica les seves hores lliures (i les no lliures també) al bàdminton.

Espero acompanyar-vos a la propera sortida, si em voleu clar! El pare Bellot ja m'ha fitxat en la seva super agenda electrònica.

Quina enveja em fa quan veig les fotos!!